Outsourcing informatyczny
Outsourcing administracji i serwisu infrastruktury informatycznej ma na celu zminimalizowanie kosztów i nakładów czasowych Klienta ponoszonych na utrzymanie w ruchu, dobór oraz rozwój nowoczesnych systemów informatycznych firmy, przy jednoczesnym uzyskaniu zwiększenia jakości i efektywności pracowników.
Wieloletnia praktyka w świadczeniu usług serwisowych gwarantuje naszym Klientom najwyższą jakość obsługi oraz wysokiej jakości, profesjonalny serwis informatyczny.
W ramach usługi outsourcingu oferujemy:
- Audyt stanu infrastruktury IT, inwentaryzację sprzętu komputerowego i peryferiów, licencji na oprogramowanie, okresów gwarancji. Audyt pozwala określić bieżące oraz przyszłe potrzeby (analiza, budżetowanie) w zakresie infrastruktury IT.
- Analiza kosztów eksploatacji systemu informatycznego. Analiza pozwala na poznanie wielkości nakładów przeznaczonych na eksploatację środków IT (np. koszty wydruków) oraz zaproponowanie najekonomiczniejszego rozwiązania.
- Doradztwo informatyczne przy planowaniu infrastruktury, z uwzględnieniem przyszłych potrzeb. Wcześniejsze zaplanowanie rozwoju infrastruktury IT w połączeniu z posiadanymi zasobami pozwala zminimalizować koszty, zracjonalizować zakupy oraz prawidłowo planować przyszłe budżety.
- Profesjonalne doradztwo przy doborze sprzętu, oprogramowania i wykorzystywanych technologii – pomaga dopasować rozwiązania przystosowane do specyfiki Klienta, zapewnia wymaganą możliwość rozwoju oraz skalowalność rozwiązań, ekonomiczne uzasadnienie nakładów finansowych oraz pozwala zminimalizować TCO (total cost of ownership – całkowite nakłady na utrzymanie) infrastruktury informatycznej.
- Szkolenie użytkowników mające na celu zaznajomienie użytkowników z używanym przez nich oprogramowaniem. Zwiększają efektywność pracowników oraz stopień wykorzystania funkcjonalności oprogramowania.
- Opieka informatyczna nad serwerami i środowiskiem sieciowym - w tym również priorytetową reakcję na ewentualne awarie ze skróconym czasem interwencji.
- Opieka administracyjna nad serwerami i środowiskiem sieciowym, w tym:
- planowanie i utrzymywanie polityki bezpieczeństwa,
- instalacja najnowszych poprawek do oprogramowania serwerowego (bezpieczeństwa oraz funkcjonalnych wydawanych przez producentów oprogramowania),
- monitoring pracy serwerów,
- monitoring aplikacji do backupu – wykonywania kopii bezpieczeństwa zgodnie z ustaloną wcześniej polityką,
- prace administracyjne – tworzenie, kasowanie, zmiany w kontach i grupach użytkowników, adresach e-mail, dostępie do zasobów.
- Opiekę serwisową i administracyjną nad użytkownikami i komputerami, w tym:
- wsparcie hot-line – pomoc telefoniczna, elektroniczna przy rozwiązywaniu bieżących problemów użytkowników,
- interwencje w siedzibie Klienta w przypadku niemożności rozwiązania problemu przez hot-line,
- okresowe, ustalane indywidualnie prace konserwacyjne w siedzibie Klienta.
- Pomoc i zastępstwo w formalnościach związanych z serwisem gwarancyjnym.
- Pogwarancyjny serwis sprzętu i peryferiów.
- Pozostałe usługi informatyczne.
Powyższe usługi - składające się na outsourcing informatyczny - mają na celu zapewnienie Państwu i Państwa Formie rzetelnej obsługi technicznej, nie tylko na poziomie bieżących awarii sprzętu czy oprogramowania, lecz również planowanie i rozwoj infrastruktury informatyczej.
Profesjonalna i fachowa obsługa infrastruktury IT umożliwia znaczące zwiększenie MTBF (mean time between failures – średni czas pomiędzy awariami) pracy systemu informatycznego oraz zredukowanie nakładu środków i czasu przeznaczonego na rozwój i utrzymanie IT (TCO).
Outsourcing informatyczny pozwala Państwu nie tylko na najwyższej jakości poziom obsługi ale również umożliwia obniżenie kosztów utrzymania systemów IT w firmie (likwidacja działu IT lub etatu informatyka a co za tym idzie likwidację kosztów - bezpośrednich i pośrednich - związanych z ich utrzymaniem).